Nara Student Guide☆

We're Nara Student Guide! In Nara, university students guide foreign tourists in English as volunteer! Why don't you come to Nara and walk with us? ☆We love Guide☆
<   2014年 09月 ( 14 )   > この月の画像一覧
日本古来の考え方
ご無沙汰してます、池添です。
余談ですが、父がこのブログを見ているらしくなんか恥ずかしいです。


さて、今日はご予約をいただいていたフランスからの女性2名をガイドしました。
JR奈良駅近くのゲストハウスまでお迎えに行き(市内のゲストハウスから予約を受けることもしばしばです)、ななななんと!


念願の!!!!


春日大社メインのガイドでした~(;_;)パチパチ


今本殿の方は工事中なのですが、ご神体である御蓋山への遙拝所が特別に開かれているので行かなきゃ損です。ただ、お寺と違って仏像など目に見える「もの」がないのでツーリストさんに神道の考え方や意味をお伝えするのは難しいです。

でも、その神道の「ぼんやり感」とでもいうのでしょうか、これを伝える事こそが、日本古来の考え方を知ってもらうことだと思います。この3年間いろいろと試行錯誤していますが、まだまだ上手くいきません.....。

ですが、今日のガイドで神社や神道にも興味を持って下さったようでならまちでもツーリストさんの方から「あの神社に行こう!」と言ってくださって手応えを感じることができました。

私が現役でガイドできるのはあと半年です。

短い期間ですが、ツーリストさんにも後輩にも自分が伝えられることは伝えていかなければなあと改めて感じた一日でした。



Hi, I'm Sumile.
Today I guided 2 french women. They stay in Nara for 3days and today is their 2nd day. Some guide book said "It is enough to stay Nara for 1 day" but they STRONGLY disagree for it!

There are so many unique spots in Nara and we can suggest you amazing places so please come to Nara at least 2 days. :)


Today, we went to Kasuga shrine, first. Shrine is Japanese traditional culture. However, for foreign tourist, it is difficult to understand Japanese traditional way of thinking. So I try to explain these things through Shrine.

If you want to know Japanese culture and the way of thinking, Why don't you join us? :)

Anyway, today is really good day. Thanks everyone.
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-30 17:38 | Guide with TOURISTS
カリフォルニア♪
こんにちは!まさよです。

アメリカはカリフォルニアからのカップルをガイドしてきました。彼女さんが日系二世の方でした。とは言っても、日本語はほとんど話されません。

日本の女の子のお化粧に興味津々でアイプチやカラコン、まつ毛エクステについてたくさんお話をしました!残りの滞在で日本の化粧品をたくさん買いこむのだそうです。そのほかにも洋服や宗教、住宅事情などアメリカについてたくさん教えていただきました。

最後にはプレゼントまでいただき、本当に嬉しかったです。ありがとうございました!


Hi!I'm Masayo.

Today, I guided a couple from California! One of them is a second generation Japanese American. She is interested in Japanese make-up. She said she will go shopping to buy Japanese cosmetics. We talked about Japanese culture and American culture together!

I had a great time today! Thanks!

Masayo
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-29 17:48
いちにち

こんにちは!金田です(*'ω'*)

今日はJR観光案内所さんからの紹介で、オーストラリア在住の夫婦をガイドさせていただきました。

夫はメキシコ出身で、幼いときにはよくアニメ「ドラゴンボール」を見ていたそうです。

コースはいつも通り、興福寺・東大寺・春日大社・ならまちでした。

おおらかな方々で、本当に楽しい一日を過ごせました!

今日も一日ありがとうございました!


Hello,I'm Masaki.

Today I guided tourists who live in Australia.

The husband is from Mexico, and when he was young, he often watched Japanese animation "Dragon Ball" on TV.

We went to Kofukuji-temple, Todaiji-temple, Kasuga-Taisha-Shrine and Naramachi as usual.

They were very generous and I had a wonderful time with them!

Thank you!
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-27 17:08
シンガポール♪
こんにちは!まさよです。

今日はシンガポール人の女性二人をガイドしてきました!雲一つない青空のもと、鹿とたわむれて過ごした1日でした。どうしても鹿さんとのツーショットが撮りたいツーリストさんは試行錯誤の結果、ついに写真を撮ることに成功!「Mission accomplished!」と叫んでおられました。

今日はとにかくお天気に恵まれて、ツーリストさんも心地よさそうでした。これからもっともっと観光のしやすい季節になっていくのですね。今からワクワクしております。


Hello! I'm Masayo.

Today I guided two girls from Singapore. They like deer very much and wanted to take a photo with deer. Finally, they did it! she said "Mission accomplished!"

It's a very comfortable day today. I'm looking forword to autumn guide!
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-27 14:48
日本語研修!

こんにちは!
先日ガイドに承認された木下です。

本日は池添の菫さんに日本語研修をしていただきました。
興福寺、東大寺、春日大社、ならまちを回ったのですが、菫さんの知識の多さに圧倒されました!
基本的なことから豆知識まで、聞き手の方に興味を持ってもらえるような説明をされていて
私も菫さんのようなガイドが出来るようになりたい!と思いました(^^)

次回の英語研修も楽しみです!

-----------------------------------------------------------------------------

こんにちは。お久しぶりです。池添です。
今日はみかちゃんの日本語研修を担当しました~
日本語研修では、いろいろな場所を巡って、寺社仏閣や文化の知識を(できるだけ)伝えます。
さらには、普段のガイドでツーリストさんとの会話で盛り上がる豆知識などもお話ししました。

日本語研修は2回目でほんっっっっとうに緊張しましたが、何よりもみかちゃんに楽しんでもらえたようで良かったです....ほっとしました。

2回生ということで、これから研修を重ねて活躍できるガイドになっていってくれると思います。
これからもみかちゃんのblogを楽しみにしていてくださいね(^^)
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-26 17:14 | Others
from Singapore!!

こんにちは、ももかです!

今日はシンガポールからお越しの親子をガイドしました。
日本のお寺や神社、日本語や日本酒などに興味を持っていただき、とてもうれしかったです。
今回、法隆寺などには行くことができなかったので、また奈良に来ていただけたらと思います。

最後にはシンガポールの素敵なお土産もいただいてしまいました・・・!
ありがとうございました!!




Hello, I'm Momoka!

Today, I guided tourists from Singapore.
I was very happy because they were interested in temple, shrine,the Japanese language, sake and so on.
I want them to come to Nara again to visit Horyuji temple.

They gave me a nice present at the end of guiding!
Thank you very much!!
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-25 17:02
さんだいならまち
こんにちは!大学二回生の金田です!

本日はドイツから来られた女性一名をガイドさせていただきました。

コースとしましては、興福寺、東大寺、春日大社、ならまちへ行きました。

日本語を勉強している方で、いろんな場面で日本語を使ってくださって非常に嬉しかったです。

ぜひとも日本語をマスターして、ペラペラになってほしいものです!

ありがとうございました。



Hello, I'm Masaki.

Today I guided a tourist from Germany.

We went to Kofukuji Temple, Todaiji Temple, Kasuga Taisha Shrine, and Naramachi.

She is learning Japanese, and I was glad that she often used it.

I hope she will be able to speak Japanese perfectly.

Thank you.
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-20 17:17
Italian people ♪
こんにちは!久々にブログを書きます。まさよです。

本日はイタリアはローマからの女性二名をガイドしました。興福寺で声をかけ、一緒に吉城園、東大寺、春日大社をまわりました。日本の来てから三回おみくじをひいたものの、すべて凶だったそうです。厄除けに東大寺でお守りを購入し、春日大社で四度目のおみくじを引いた結果、ようやく中吉が出て、みんなで喜びました!

ガイド中はたくさん質問をしてくださって日本の文化などについてお話をしました。お話を聞くうちに私もいつかローマに行きたいと思いました。


Hello! I'm Masayo.

Today I guided two Italian people from Rome. We met in the Kohfukuji and visited Yoshikien(japanese garden), Todaiji and Kasuga shrine. Actually, they drew their fortune papers three times before, but they got only bad fortunes. So, they bought a charm against evils at Todaiji and finally got good fortune in Kasuga shrine!!

We talked a lot about Japanese culture. I'd like to go to Rome someday!

Thanks,
Masayo
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-19 16:55
Chinese exchange students
こんにちは、ひろこです。
今日は中国人の同年代の女子大生2人をガイドしてきました。
興福寺、関野ホール(仏教美術資料研究所)、春日大社、二月堂、東大寺、春鹿へ行ってきました。熱心に話を聞いてもらえましたし、会話も弾み、楽しかったです。
今北海道に留学中だそうなので、日本にいる間にもう一度会えるといいなと思います。

Hi, I`m Hiroko. I guided two Chinese exchange students. Today, We went to Kohfukuji, Sekino Hall( the hall is compromised between East and West), Kasuga shrine, February Hall, Todaiji temple, Harushika which is a good sake shop.They listened to my story with interest and we enjoyed talking so much. During their staying in Japan, I would like to see them again.
Thanks,
Hiroko
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-18 17:59
from Canada!

こんにちは、ももかです!

今日は、カナダからいらっしゃった女性お1人をガイドしました。
終始笑顔で話を聞いてくださる優しい方でした。
初めて日本を旅行するらしく、そこに立ち会えたことを嬉しく思います。
また、ご自分で日本語を勉強しているそうで、私もよい刺激をいただくことができました。

日本で素敵な思い出を作っていってほしいです。

ありがとうございました!!

ももか


Hello, I'm Momoka!

Today, I guided a tourist from Canada.
She listened to my explanation with a good smile.
This is her first trip to Japan and I was very happy that I was able to spend the time with her.

I hope she will have a great time in Japan.

Thank you!!

Momoka
[PR]
by narastudentguide | 2014-09-17 16:56


by narastudentguide
プロフィールを見る
画像一覧
カテゴリ
Guide with TOURISTS
Others
About Nara
奈良学生ガイド
☆奈良学生ガイドのHPはこちら☆
Our Official Website!
http://www.narastudentguide.org
最新の記事
ブログの移転について/the..
at 2017-06-26 16:33
Tourists from ..
at 2016-07-20 16:27
Touists from UK
at 2016-07-16 11:33
Tourists from ..
at 2016-07-04 17:32
Tourists from ..
at 2016-07-01 16:30
以前の記事
検索
その他のジャンル
ブログパーツ
ファン
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧